Ansvarig för kundsupport

Tjänsten som ansvarig för kundsupport innebär kontakt med befintliga kunder men du ska även kunna systemet på sina fem fingrar, dvs en roll med nära kundkontakt kombinerat med teknisk kompetens och förståelse av företagets produkter. Du kommer också ansvara för vår uppskattade chattsupport, så förmåga att uttrycka teknik i skrift och dessutom göra sig begriplig, är en förutsättning. Tjänsten innebär också att ansvara för kundutbildningar av produkter och demos. Vi är ett litet team med kollegor i Frankrike, Vietnam, Stockholm och Indien men med huvudkontor i Lund, där också denna tjänst kommer vara baserad.

Tjänsten innebär att

  • Övergripande ansvar för kundsupport och customer success
  • Arbeta proaktiv för att hjälpa våra användare
  • Skapa en relation till våra användare och se till att vi levererar det som förväntas av oss
  • Ansvara för onboarding, utbildningar och demos

Om dig

Detta är en tjänst med mycket kundkontakt så social förmåga, vilja att hjälpa till och en positiv attityd är mycket viktig. Det är också oerhört viktigt att hålla det man lovar och inte vara rädd för att lyfta luren och prata med användare. Viktigt också att vara proaktiv och kunna ge förslag till befintliga användare hur de bättre kan nyttja systemet och hur ny funktionalitet påverkar dem. Det krävs att du har teknisk förmåga och kan förstå logiken i molnsystemet. Entusiasm, att kunna ta eget initiativ och eget ansvar är också grundläggande krav. Bra på svenska och engelska krävs.

Kontaktperson för denna rekrytering är Magnus Hansson, 0768-616185

Skicka din ansökan till: ansok@futveckling.se